Anatel receives complaint on exit of free-to-air channels from pay TV

Brazil’s National Telecommunications Agency (Anatel) reported in a press release that it has received a complaint from the National Consumer Defense Institute (Inadec) about the interruption of the free-to-air TV channels Record TV, SBT and RedeTV! from the main pay TV operations.

Anatel said it has already notified the pay TV companies about this complaint and now they have a five-day deadline (which began last week) to present their arguments. Then the technical area of the agency will continue the instruction of the process.

At the end of March, when the analogue switch-off occurred in Sao Paulo, pay TV operators Net, Claro, Sky and Oi stopped broadcasting the three channels. In June, Vivo will also stop offering them. The conflict began when the operators and the company Simba, which represents the interests of Record, SBT and RedeTV! – did not reach a distribution agreement for the digital version of these channels.