The president of América Móvil group in Brazil, José Félix, said the company will not pay to distribute free-to-air channels Record, SBT and RedeTV, which created the joint-venture Simba to negotiate with operators.

“They decided to remove the channels from our programming lineup,” said the executive. “We are not going to pay to have a FTA channel in our programming nor will we tax our client for that”, he added. Félix mentioned that Brazil is still experiencing a strong economic crisis and the pay TV market is not growing, reported Tele.Síntese.

América Móvil owns Net and Claro pay TV operators in Brazil. The three channels abandoned the pay TV systems after the analogue switch-off in Sao Paulo on March 29.

If conditions remain, there is no expectation that these channels will return to the platforms of the Mexican group, which together have more than 9.7 million pay TV subscribers in Brazil, that is, more than 52% of the market at the end of Q117.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Print this pageEmail this to someone